دانلود کتاب صوتی قدرت عادت

داهیگ با نگاهی بی نظیر به ذهن انسان می پردازد تا علم پشت پرده را کشف کند.

40 درصد از اقدامات افراد عادت است – وقتی عادت داریم ، کمتر فکر می کنیم

در مقاله ای که در سال 2006 توسط یک محقق دانشگاه دوک منتشر شد ، مشخص شد که بیش از 40 درصد از اقدامات افرادی که هر روز انجام می دهند به دلیل تصمیم گیری نیست 

به قاعده‌مندی‌های اجتماعی که در اثر تکرار منظم و پایدار به وجود آمده‌اند عادت گفته می‌شود. شخص در صورت رعایت نکردن عادات اجتماعی؛ مورد مجازات قرار نمی‌گیرد. در عادات اجتماعی؛ آموزش و عقاید تأثیری ندارد و شخص پاسخ قانع کننده‌ای برای پیروی از این رفتارها ندارد.بلکه عادات روزمره بوده است. در ادامه همراه باشید. در واقعیت ، این خیلی نگران کننده است زیرا وقتی عادت داریم ، کمتر فکر می کنیم. با گسترش این عادتها ، فعالیت عصبی ما به معنای واقعی کلمه کاهش می یابد. به همین دلیل این رفتار بسیار اتوماتیک ، تقریباً ناخودآگاه احساس می شود.

همزمانی که عادت شکل می گیرد می توانآن را به 3 پاره تجزیه کرد: سر نخ یا نشانه، رفتار و پاداش. سر نخ یا نشانه آن چیزی است که عادت از آن بوجود می آید ، یعنی عامل بر افروزنده شعله رفتار عادتی. این پاره ممکن است تمام چیزهایی باشد که در ذهن با آن عادت تداعی می شوند و در انسان به صورت خودکار این امکان پدید می آید که عادت سطحی شود. رفتار، آن عادت واقعی است که شخص از خود به نمایش می گذارد و پاداش ، یک احساس مثبت است و به این ترتیب " حلقه عادت" ادامه می یابد(13) هر عادت ممکن است در آغاز با یک هدف افروخته شود اما با گذشت زمان ضرورت وجودی آن هدف اندک می شود و عادت بیشتر جنبه ی اتوماتیک( خودکار) به خود می گیرد.

دانلود کتاب صوتی هنر شفاف اندیشیدن

  1. گوینده کتاب صوتی قدرت عادت: مهلا اشراقی
  2. زمان کتاب صوتی قدرت عادت: بیش از 240 دقیقه
  3. فرمت فایل صوتی کتاب قدرت عادت: mp4
  4. تعداد فایل صوتی: 15 فایل
  5.  نقل قول های خفن و شنیدنی از کتاب قدرت عادت – دانلود کتاب صوتی قدرت عادت اثر چارلز داهیگود اینگونه بیان می‌کند که وقتی ما فعالیتی انجام می‌دهیم، بعد از اتمام آن مغز آن را مرور می‌کند و بررسی می‌کند که آیا این فعالیت می‌تواند به صورت خودکارتری انجام شود که در تکرارهای بعدی آن انرژی و درگیری کمتری از مغز بگیرد، و در صورت امکان، آن کار را در یک چرخه سه بخشی تبدیل به یک فعالیت خودکار می‌کند (به مرور)، فعالیتی که ما آن را «عادت» می‌نامیم. این چرخه دارای سه بخش اساسی است؛ اول سرنخ یا نشانه‌ای که باعث ترغیب شخص به انجام آن فعالیت 
  6. عادت‌ های ما حاصل یادگیری‌های ما هستند. ما در طول زندگی‌ خود چیزهای بسیاری می‌آموزیم. برای مثال، یاد می‌گیریم که در محل کار خود، کار  یا رفتاری که برای انجام شغل ما ضروری است را یاد بیاموزیم. اگر شما در محل کار خود وظیفه‌ای که با شما مربوط است را بامهارت انجام می‌دهید، به انجام آن مهارت پیدا کرده‌اید. می‌توان گفت به انجام آن کار عادت کرده‌اید. آیا اگر شخص دیگری که در کار شما تخصص ندارد، بخواهد به همان سرعتی که شما کارتان را انجام می‌دهید، انجام دهد، می‌تواند؟ به‌احتمال‌ زیاد پاسخ شما منفی می باشد.

دانلود کتاب صوتی مردی به نام اوه

جملات کتاب قدرت عادت بخش اول

دانلود کتاب صوتی قدرت عادت و جملات و نقل قول های کتاب قدرت عادت (The Power of Habit):

می‌شود، بخش دوم انجام آن فعالیت است که به صورت یه روتین و کار تکراری خواهد بود، آخرین بخش که باعث تقویت هرچه بیشتر این عادت و تکرار مجدد آن می‌شود، پاداشی است که فرد از انجام آن روتین بدست می‌آورد. اغلب عادت‌های مثبت مثل کمک به دیگران، غذا خوردن، مسواک زدن و ... و نیز عادت‌های منفی مثل اعتیاد به سیگار، الکل، پرخوری و ... را به راحتی می‌توان توجیه کرد. نویسنده در ادامه بحث در مورد نحوه اثرگذاری بر چرخه عادت‌ها و نیز تغییر آنها در سطوح فردی، سازمانی و جامعه به بحث و نتیجه‌گیری می‌پردازد. او تلاش نموده است تا همه بررسی‌های علمی کنش‌شناسی و عصب‌شناسی مربوطه را جمع‌آوری نماید و در کتاب خود به آنها استناد می‌نماید.

۱-عادات غیرارادی: مانند نفس کشیدن، ضربان قلب و از این قبیل: واضح است که ما اراده ای در انجامشان نداریم.  کمترین میزان مصرف انرژی مربوط به این دسته است. ۲-عادات ارادی: مانند عادت به پرخوری، یا ورزش منظم. که البته نقش اراده در انجام این کارها روشن است. فرد چاقی را در نظر بگیرید که علرغمی اینکه همه از کنار سفره رفته اند کماکان مشغول خوردن است حتی طعنه کناردستی هم که به او میگوید: سیر نشدی خسته هم نشدی؟

پیشنهاد: خرید بلیط هواپیما